Tietoa oikeustasoista
Portaalissa on seuraavat neljä oikeustasoa:
1. Kirjanpito
- Näkee kirjanpidon tiedostot ja keskustelut
- Voi lisätä tiedostoja ja keskusteluja kirjanpidon kategoriassa
2. Palkat
- Näkee palkanlaskennan tiedostot ja keskustelut
- Voi lisätä tiedostoja ja keskusteluja palkanlaskennan kategoriassa
3. Admin
- Pääkäyttäjä, joka voi lisätä ja antaa oikeuksia itselleen ja muille
4. Pääsy
- Ei näe kirjanpidon ja palkanlaskennan tiedostoja
- Voi lisätä tiedostoja ja keskusteluja julkiseen kansioon
- Ei voi lisätä tiedostoja ja keskusteluja kirjanpidon ja palkanlaskennan kategoriaan
Admin toiminnot
Admin oikeuksilla oleva henkilö voi lisätä Portaaliin uusia käyttäjiä ja muokata jo olemassa olevien käyttäjien oikeuksia.
1. Uuden käyttäjän lisääminen
Uusi käyttäjä lisätään Henkilöt osiossa "Lisää uusi käyttäjä" -painikkeen kautta.
Painikkeesta aukeaa uusi ikkuna, jossa annetaan uuden käyttäjän tiedot.
Etunimi ja Sukunimi
Sähköpostiosoite: uuden käyttäjän sähköpostiosoite, toimii myös käyttäjätunnuksena.
Puhelinnumero ja Titteli (valinnaisia tietoja)
Avaa pääsy: valinnalla avataan uudelle käytttäjälle pääsy Portaalin ja henkilölle lähtee sähköpostiosoitteeseen Portaalin kirjautumislinkki.
Ylläpitäjä: valinnalla annetaan uudelle käyttäjälle ylläpitäjän (Admin) oikeudet Portaaliin.
Tiedot tallennetaan Tallenna -painikkeella.
Uudella käyttäjällä ei lisäämisen jälkeen ole vielä oikeuksia kategorioihin "Kirjanpito" ja "Palkat".
2. Käyttäjän tietojen muokkaaminen
Käyttäjän tietoja voi muokata Henkilöt osiossa käyttäjän nimen vieressä olevasta muokkkaa -painikkeesta.
Painikkeesta aukeaa uusi ikkuna, jossa voidaan muokata käyttäjän tietoja.
Kirjanpito: valinnalla annetaan käyttäjälle Kirjanpito -oikeudet.
Palkat: valinnalla annetaan käyttäjälle Palkat -oikeudet.
Ylläpitäjä: valinnalla annetaan käyttäjälle Admin -oikeudet.
Poista pääsy: painikkeella voidaan poistaa käyttäjän pääsy Portaaliin.
Tietot tallennetaan Päivitä -painikkeella.
Kommentit
0 kommenttia
Kommentointi on poistettu käytöstä.